Monday, January 17

Assalamualaikum..

Hari pertama persekolahan di dalam bulan januari di hari lahir seorang teman yang amat rapat dengan saya pada tahun ini. SELAMAT HARI TUA buat beliau. Saya bakal menyusul bulan april nanti. 

Pernah berjumpa atau berguru dengan pensyarah yang lebih mementingkan slanga Bahasa Inggeris nya dari apa bahan yang di sampai kan kepada anak didiknya? Pernah jugakah anda berjumpa pensyarah yang 'cover ayu' seolah-olah di dalam kelas tersebut ada cinta pertamanya yang walaupun sudah berpuluh tahun terpisah tetapi dia(si pensyarah) masih lagi mempunyai perasaan terhadap si polan tersebut? Pernah jugakah anda berjumpa pensyarah yang menyuruh muridnya menguatkan suara sedangkan suara beliau saya yakin kalau meter decibel diletakkan di hadapan beliau nescaya akan memberikan bacaan negatif atau sifar. 

Kalau anda pernah maknanya, saya tidak keseorangan. Dalam pada hati dan fikiran saya sibuk menganalisa perwatakan pensyarah yang mungkin bakal memberikan markah rendah kepada saya tersebut, fikiran ini telah di ketuk oleh kata2 ayahanda saya yang berbunyi 


"Masuk U ni sonang yo..kau baik2lah ngan pensyarah kau tue. Apo yang di koba eh donga yo lah." 
Kalau lah ayah belajar dalam kelas ni. Oh! Ayah memberikan sepenuh persetujuan apabila saya mengatakan ciri-ciri lelaki idaman saya adalah seorang yang ada Jet Peribadi. Cuma lucu, ayah jarang memberi pendapat berkenaan bab tersebut.

Beliau ni ada jet peribadi.




No comments: