Sunday, January 23

Kelas di Hari Sabtu

Yup you read the title right, cuma aku je masih cuba menerima segala kenyataan ini. Pada mulanya aku ingat ada kelas pada hari sabtu adalah seperti kau ketinggalan menyaksikan episod akhir drama bersiri kegemaran kau dan perlu menuggu lagi seminggu untuk rerun drama tersebut. Paham bagaimana perasaannya? Kalau tak paham boleh start la tgk drama2 tv yang sedang di tayangkan sekarang. Ada Tiramisu kan? Try la. Kalau nak layan yang lagi laaaayaaaaaaan tgk la Secret Garden kat 1HD yang ada Astro Beyond la. Yang takde buat cam aku, layan kat dramacrazy. Yang internet die lembab bleh amik kat aku, aku da abis download. Yang takde HardDisk bleh burn dalam CD yang tak pandai burn CD pegi godek ko nye PC mesti tau nye. Yang rosak CD player gune external CD player. Nampak tak? How many options we have in solving one problem! That is my point sebenarnya, kalau ada masalah jangan duduk dalam bilik peluk kaki, meyembamkan muka ke bantal, atau pun terlentang mengahadap siling bilik kau yang berkarat, fikir, fikir dan fikirlah sedalam2nya banyak jalan dan penyelesaian yang anda boleh temui. Dan kalau ada masalah jangan fikir kau sorang je yang ada masalah, dalam seluruh pelusuk galaksi ni, ramai, beribu berjuta malahan berpuluh juta lagi manusia dengan masalah yang lebih besar dari kau. So wake up and figure the freakin problem out! Bukan maksud aku nak mengecil2 kan masalah yang kau ada, tapi itulah kenyataan nya, segala penyakit, masalah, simpulan, kekusutan dan segala halangan insyALLAH pasti kau temui jalan keluarnya dengan syarat kau yakin dan selalu bergantung lah pada DIA pencipta kita.

Berbalik pada kelas hari sabtu. Haih~~ Bila aku ingat aku lah manusia paling malang ada kelas pada hari kelas pada hari sabtu sampai pukul 2.30, sehingga aku berjumpa dengan bekas rakan sekelas aku dalam kelas Technopreneurship, aku pun berbual dengan die

                     Beliau: ada kelas ke?
                     Aku: aah. Baru abes neh. Awak?Kelas ape?
                     Beliau: OS security..kul 2.30..
                     Aku : oh..abes kul 4.30 eh??
                     Beliau : takla...4 jam..6.30 kot baru abis..( nada menurun)
                     Aku: ...........(sambil telan air liur dan terkebil2 memandang beliau)

Aku lupe name beliau ni ape. Huhu bukan sengaja nak letak kata ganti nama tu. Tapi memang tak ingat. Tu memang masalah aku, ada sorang lagi beliau ni, da nak masuk sem 6 ni aku tak tau lagi nama dia padahal aku nih da berbagai macam da borak dengan die. Jadi bile nampak die dari jauh aku pandang hampa jelah. Yelah takkan nak tanya, nama awak apa? Padahal result die sem lepas pun aku tau, ni kan pulak nama die. Adakah itu masuk akal? Tapi sekarang aku dah tau name die. Baru semalam tau, sebab kami satu kelas, die duduk sebelah aku, mase die sign name die dalam attendance tue juling mata aku tgk die sign name kat mana. Nasib baik la dalam kelas tue ada 3 orang je wanita, aku roomate aku dan beliau, jadi tak mungkin la aku tak tahu nama roomate aku setelah 3 tahun bersama kan, dan mustahil juga nama beliau yang aku tak tahu ni bermula dengan Mohamad, jadi tak la payah sangat nak mencari nama beliau.

Berbalik kepada beliau yang ada kelas pada 6.30 pada hari sabtu tadi tu, muka beliau sangat tenang dan bersahaja seolah-olah ada kelas pada hari sabtu hingga pukul 6.30 itu adalah seperti mengetahui Robert Pattison akan berlakon dalam sequel Breaking Dawn sebagai Edward. Sugguh aku kagum dengan beliau, lepas ni aku akan berusaha keras untuk mengetahu nama beliau pulak, sebab beliau je yang selalu panggil aku bile nampak aku dari jauh. Haih!

No comments: