Sunday, August 17

...Mohd Amri Atan & Nor Azima Abdul Aziz......

HARI BAHAGIA MEREKA..Tanggal 15 ogos 2008 merupakan hari bersejarah bagi 2 keluarga yang telah pun terlebih dahulu berjanji untuk menyerahkan anak mereka di bawah jagaan abang aku yang ketiga iaitu Mohd Amri. Pada tarikh itu juga menyaksikan dua hati yang disatukan atas ikatan yang suci yang bakal melengkapkan agama mereka iaitu ikatan pernikahan. Majlis ringkas diadakan selepas solat Jumaat di teratak pengantin perempuan yang terletak di Felda Raja Alias 1.Majlis yang penuh dengan adat dan sarat dengan emosi itu telah dihadiri oleh beberapa orang keluarga terdekat kami iaitu mak,ayah,wan teh,wan su,pakcu dan family,makngah and pak ngah,along and family,bangteh,aku dan kawan abang aku sebagai pengapit. Disebabkan majlis diadakan pada hari jumaat, maka agak ramai saudara mara yang tidak dapat mengahantar rombongan pada kali ini kerana mereka masih bekerja.

She's taken...


muke cuak..wakh...

muke mak yang berselindung dari emosi sebenar
(deep inside her heart only ALLAH knows..)



muke ayah yang sukar tuk di tafsirkan..huhu


"ha...ko jangan memain jang..nikah ni nak boto2"..huhuhu kata pak imam tersebut.

muke2 yang sabar menanti abang aku mengucapkan kalimah "aku terima..."

abang aku yang tekun mendengar kuliah pak imam.


nampak kah bunga itu??aku yang menghiasnya..wakh...

pak imam masih lagi menyampaikan kuliah tentang rumah tangga...

SAH! ucapan yang di nanti oleh sume orang yang berada dalam ruang tamu rumah menantu baru mak aku tu. Walaupun bukan dengan sekali lafaz..(sebab nampaknya pak mentua abang aku yang lagi cuak..huhu) akhirnya kak ima dengan sahnya telah ,menjadi isteri abang aku merangkap kakak ipar kedua aku.



moment of the truth...


yang tudung kuning tu kak long aku orang pertama yang menitiskan airmata selepas abang aku sah menjadi suami orang.

muke yang dah 'loose up' lepas berjaya memperisterikan kak ima..huuhuhu

she's mine now! Kata abang aku la...


upacara menanda tangani memorandum..supaya abang aku tak lari..huhuhu

UPACARA BATAL WUDHU'.well lepas akad nikah basicly kena buat upacara ni kan kena salam n pengatin lelaki kena pakaikan cincin or gelang yang die nak hadiahkan kepada isteri die.macam Abang aku telah menghadiahkan gelang kepada akak ipar aku.


penyerahan wang mas kahwin kepada isteri.


pembacaan ikrar kepada isteri..(terharu weh this part..)



he made the vow to only her..

sentuhan pertama mereka..(maka batallah wudhu' mereka..)
pemakaian gelang..

nilah gelangnya..

masa gambar ni di ambil dengan selambanya ayah berkata.."eh ambiklah gambar dari depan nun nanti mana nak nampak muke ayah.." (now i know where i got my attitude..wakh..)

pose yang menarik dari mak..saye suke...~~~~~~~

Majlis makan2..huhu lepas je suasana yang agak mencemaskan tue kami dihidangkan dengan hidangan petang..(aku tak makan pun walaupun agak susah nak dipercayai..tapi memang aku tak makan..huhu.) kami di jamu dengan pulut kuning,rendang,air teh susu,air sirap,kueh muih..and macam2 lagi..tak sempat nak amik gambar.


dida yang konpius.die nak g amik air tapi aku plak nak amik gambar die..


pengantin 'season' huhu..along n abang.

mereka2 yang makan..


tamat je majlis akad nikah mereka ni kembali ke perangai asal.huhu


ayah yang khusyu' membaca doa makan.

Sesi bergambar dengan pengantin.well ni la yang paling exciting.huhuhu..memang tak melepaskan peluang yang ada bukan dengan pengatin je..mak pengatin.akak pengatin turut sama terlibat..wakh.
.

aku memang suke peluk along kuat2..walopun de cam tak ske..tapi aku tau deep down under she's liking it.. alot...wahahahah


ye...gambar dengan mak adalah wajib kalo g mana2 n bawak kamera..


Bella yang gile glamer..(Bella yang pakai baju merah tu tau..hhuhuh)


post ni jugakla yang aku gayakan mase abang aku yang ke 4 nikah..wahahahah..


gambar and langkah terakhir kami pada hari tersebut..adios abang, kak ima..henbooka sayo!!!... (korean means be happy!) esok kitorang datang lagi....

Alhamdulillah majlis pada hari tersebut berjalan dengan lancar. For the Record abang aku adalah anak ke empat kepada mak ayah aku yang telah berjaya mendirikan masjid mereka sendiri. And that makes me and my 5th brother Amer Amirul still eligeble untuk berkahwin.huhu.Honestly kali ni aku tak la sangat beremosi kalo nak dibandingkan dengan pernikahan abang aku yang ke 4which is my favourite bro dulu.. mungkin die buat kat masjid tu yang macam lebih haru kot or mungkin aku agak sibuk ambil gambar pada kali ni..well abang Amri or Abang Ujang aku ni merupakan insan yang agak playful tapi die boleh serius. Die adalah satu2nya abang aku yang senang kalo nak mintak hantar g mana2. die tak pernah nak tanya balik.whatever it is i still do loves all my brothers very much..they r all special to me by their own way.till then..




1 comment:

Nadia Nor said...

disebabkan aku takde kakak ataupun abang, maka aku tumpang sayu ngan gembira atas majlis pernikahan abang ko~

mesti emo gle kan ari tu?