Saturday, April 25

KLIBF '09


Yayssss!!!! Akhir nya aku sempat jugak menjejakkan kaki ku ke sana. Walaupun dalam masa yang singkat tetapi aku puas kerana dapat semua buku yang ada dalam wishlist aku, walaupun tak semua, dan ada juga buku yang takde dalam wishlist tue dan aku tetap gak beli.huhuhu. Aku pegi ngan Jah dengan Ayu and Hana. Right after class Java kul 12.30 kitorang rushing ke sana. Bukannya apa, aku ada Final Exam mandarin kul 3.30 selamba je aku kan. Hahah. Kalo nak g weekend lak Jah dah declare weekend ni di 'ban' kan dari keluar sebab ari Isnin die ada paper. huuuuuu jadi terpakselah jugak pergi dalam masa yang singkat itu.
the journey begin!!!huhu gambar hana sekerat je masuk, Marah jah die tak pandai adjust Kamera
welcome to KLIBF '09!!..begitulah girangnya kanak2 dalam poster tersebut.
sampai2 je, terus snap picture kat main entance de. Hahah rase macam rombongan sekolah plak. Dah lama berhajat nak tangkap gambar kat sini sebenarnya.

back shot.cantik kan entrance de?huuuuu
gambar kat escalator edisi gedix. wakakaka

Pegi dalam masa yang singkat memang aku tak sempat dan tak puas nak rayau sume booth. Huuuuuuuu. Booth 1st dan barang 1st yang aku beli adalah dari booth MOY (ujang & apo komik) derang jual paper bag yang sangat menarik plus ada 2 komik free dalam tue pada harga RM 5 sahaja. Murah dan cantik, so ape lagi. Heheh.
the booth.
ni la paper bag yang digembar gemburkan haha.

Booth2 dalam dewan yang sama tue tak berapa menarik perhatian aku. Kitorang pun terus naik atas. Dekat booth yang ada Karangkraf dengan Creative and ape tah lagi. aku pun dengan pantasnya mencapai novel2 Ramlee Awang Murshid yang aku cari-cari selama ni. Pastue kat dewan yang sama aku jumpa gempak starz. I'm not a comic -person, tapi kalo aku layan yang gempak starz punya lawak seleb tue. karya Ben sume tuelah aku lupe lak siri ape. Mase kat sana derang offer RM 6 per comic. Heaven!! Tapi aku beli 2 je sebab yang lain da ada and dah lama. coz banyak dah abis kot. huhu.

kewl kan paper beg neh.
the free gift inside the paper bag.soo kewl!

Then rayau2 lagi, aku nak cari buku Dilema Melayu karya Tun Mahatir tue pulak. Serious aku terlupa nama publisher nya. Then rayau punya rayau aku ternampak booth tulis "Marshall Cavendish" dalam hati ku, 'emmm macam pernah nampak je benda ni..' aku pun masuk, rupanya, tue la publisher buku yang aku cari-cari selama ni. Huuuuuuuuuuu. Dengan gembiranya aku pun beli, ada discount 30% huuuuuuuuuu seronot2. Kalau beli kat MPH hari tu putih mata hitamku. Then lepas merayau macam orang tak Final Exam gamaknya, pukul 3 kitorang pun bergerak pulang. Pukul 4 aku masuk exam sebab tak solat Zuhur lagi time tue. Huuuuuuuuuuu. Nasib baik Sir tue ngam dengan aku.Heheheh.muka orang yang berpuas hati bershopping buku.
ole2 dari KLIBF aku belikan Zati monyet tue Jah kasi aku Book Clip tue ada cerita di baliknya,aku suh jah je cite dalam post de nanti huuuuuu.


at last. ni la keseluruhannya yang berjaya ku beli disana.
1.Free Gift
2.Mandatori by RAM
3.Trilogi (Hijab Sang Pencinta) by RAM
4.Mikhail by RAM
5. Go Go Cha Cha Street by Zint
6. Lawak Seleb by Keith & Zelo
7. Dilema Melayu by Tun Mahatir
8. Komik ujang (2pc)
9.Majalah Pc

ok that's it! Pada yang tak pegi lagi, g cepat esok abis, pada Nadia, aku tak sempot kot nak stroll satu2 booth untuk tengok buku2 yang best. ahaha sorry babe. Tapi, ada buku ke ko nak kirim? bitau la, esok aku leh g lagi kalo sempat. Ceapt tau.

5 comments:

Nadia Nor said...

...aku jelesss aku mahu tengok booth Gempak Starzzz aku mahu mahu mahuuu D:

nak kirim...entah, aku taktau buku apa yang baru/best. psh. haha. takdelah, kalo ko pegi aku just nak ko buat entry format laporan kat sini! boleh? 8D

BESTLAHHH. dan ko gle, masuk exam 30 min lambat. serius gle!

kojah said...

book clip??nnti aku story keyh...sabau!kihkihkih

norakmaratan said...

ala Nadia, aku tak g lagi la, aku g kalo ko nak kirim pape jek, sori la eh, aku g mase aritu memang tak sempat nak snap banyak2 gambar dalam pale ni ingat nak balik awal je...ingat exam konon nya..wakakak..hahahaha gile kan aku?? tapi ada lagi yang 'lebih' gile kot, sebab lepas aku masuk tue, ramai lagi yang masuk. Informal Exam la katekan, suke hati kitorang jek! huhuhu

Nadia Nor said...

hampagas berhabuk sungguh korang nih, cis. 'informal exam' tu wujud?! apekah gerangan mende tu?! tapi memang takleh blah ar ada lagi ramai yang masuk lepas ko, salute gle ahhh.

ah takpe, sebab aku pon takde keinginan terhadap apa-apa buku, maka ko duduk diam-diam kat skolah stadi untuk exam okeh.

norakmaratan said...

ada tau! cube tengok exam slip aku tue, mandarin punya siap dash (-) lagi, maksudnya takde formal exam.