Sunday, February 28

pelik yang tidak diketahui kebenarannya


Aku memang pandai senaraikan semua kerja yang aku kena hantar, lengkap dengan deadline mereka. Senaraikan semua ujian ceharam yang aku kena hadap.Malahan aku juga pandai memotivasikan diri aku dengan kata-kata semangat setelah aku senaraikan semua yang tesebut.

Tetapi! Apa yang aku tidak pandai adalah, untuk menyiapkan kerja tersebut dalam lingkungan masa yang diberi. Aku tidak tahu bagaimana untuk bersedia menghadap ujian-ujian yang bakal menentukan masa depan aku kelak.

Kenapa mereka tak ajar benda yang aku tak tahu ni kat sini? Atau, sepatutnya aku sudah tahu macam mana nak menyelesaikannya memandangkan ini dah nak hampir dua dekad aku melalui benda ni?

Pelik kerana aku masih tak tahu macam mana nak hadapi ini semua. Ah, mungkin tak berapa pelik kerana sedangkan hati aku yang pada azalinya sudah dua dekad, 3 tahun, 11 purnama, kepunyaan aku pun aku masih sukar memahaminya, inikan pula benda yang belum sampai dua dekad aku ketahui. Jadi, ini normal bukan?

No comments: